marți, 6 noiembrie 2007

Comori neîntrecute


Folclorul este dorul de a te întoarce acasă...

Marica Ungureanu este una din cele mai bune studente a facultăţii Limbi şi Literaturi Străine, anul IV BAC. Face parte din Ansamblul Etno-Folcloric ,,Crenguţă de Iederă,, conducător distinsa artistă Maria Iliuţ, Maestru în Artă.
Conversînd cu Marica Ungureanu,m-am convins că ea tot atît de frumos îşi exprimă gîndurile,precum îi este şi cîntecul popular:,,M-am născut în cunoscuta localitate istorică Lăpuşna, unde cîntecul nostru moldovenesc,obiceiurile şi tradiţiile populare au fost de-a lungul veacurilor zestrea cea mai de preţ a consătenilor mei. Doar cîntecul popular în toate timpurile a fost şi a rămas floarea sufletului neamului nostru, el ne-a însoţit şi la bine şi la greu,alinîndu-ne, înaripîndu-ne.
Nouă, celor din generaţia de astazi ,care suntem asaltaţi de puhoiul modernismului de avalanşa tehnologiilor informaţionale sofisticate, de o muzică bizară care se compune şi se cîntă mai mult pentru picioare decît pentru suflet, nu ne rămîne altceva decît a opune acestei stihii comorile noastre perene, create de geniul poporului. În sînul colectivului ,,Crenguţă de Iederă,, mă simnt ca şi în sînul unei familii adevărate. Aici la ,,Crenguţă de Iederă,, mă umplu de farmecul melosuluinostru neîntrecut, aici am întîlnit semeni de-o vîrstă cu mine care sunt dominaţă de acelaşi sentiment de admiraţie pentru valorile noastre spirituale pe care le-am moştenit de secole.Aflîndu-mă alături de aceşti minunaţă colegi,de această frumoasă colectivitate de îndrăgostiţi ai folclorului autohton am realizat că aici mi-am clădit un Templu spiritual care mă luminează din interior.
Sunt convinsă că muzica populară, folclorul autentic va rezista tuturor curenţilor şi modelor care vin şi se duc.
Dacă eu într-un fel sau altul, m-am regăsit anume în cîntecul popular,le-o datorez marilor rapsozi-de la Bardu Lăutaru, Maria Tănase,Nicolae Sulac, Tudor Gheorghe şi pînă la ,,Lăutarii,, lui Nicolae Botgros şi de ce nu, pînă la,,Crenguţa de Iederă,,a dragii noastre privighetori născute în Bucovina eminesciană Maria Iliuţ,,.


Niciun comentariu: